NOSnieuws op Snapchat

May 25, 2016
boo-r code met NOSNIEUWS klein

Op Snapchat presenteren we – op schooldagen – de Snaplines: drie headlines uit het nieuws, creatief en origineel gebracht. De snaplines worden opgenomen op de nieuwsvloer voor een “achter-de-schermen-gevoel”. En ze sluiten af met het weerbericht door de weerman/-vrouw. Hiernaast doen we live verslag van bepaalde evenementen zoals het Sportgala  DYTG, VEED & Dutch ComicCon.

Zelfde feiten, ander jasje. Benieuwd? Voeg nosnieuws toe of klik hier: http://bit.ly/nosopsnapchat

Nominatie

De NOS is in 2016 genomineerd voor De Beste Social Awards 2016 in de categorie Beste Merk, onder andere voor onze Snaplines! Voor de categorie ‘Beste Merk’ kun je niet inzenden. De genomineerden zijn gekozen door suggesties van het publiek via sociale media, de jury en de redactie van De Beste Social. Uit vijftien voorgeselecteerde kandidaten maakt de jury uiteindelijk een keuze voor zes genomineerden. De NOS is daar dit jaar een van, naast merken als Heineken, Coolblue, Netflix, AT5, WNF en KLM. De uiteindelijke winnaar wordt voor de helft bepaald door stemmen van het publiek en voor de andere helft door de jury. 

De jury schrijft het volgende over de NOS en haar sociale media: “De NOS heeft zichzelf op social media opgesplitst in verschillende kanalen met hele verschillende doelgroepen. Ze experimenteren met livestreams, Snapchat en populaire NOS-kortvideo’s op Instagram. Ze bereiken elke doelgroep en hun hele strategie is compleet op elk medium. Verder durven ze volgers om hun mening te vragen om zichzelf te ontwikkelen. Ook brengen ze heftige thema’s via social media onder de aandacht.”