NOS op YouTube: Mashup

January 3, 2018
photo

Na het NOS kort op Instagram en de Snaplines met nosnieuws is er een derde onder jongeren veel gebruikt social-media kanaal dat binnen het NOS Lab aandacht verdient: YouTube. Vanaf september 2016 is het kanaal Mashup gelanceerd. Op Mashup en vond je in eerste instantie een wekelijkse update waarin een YouTuber het nieuws met onze redacteurs doornam. 
Na een paar maanden is het format geëvalueerd en het kanaal aangepast met meerdere uploads per week die voldoen aan de hub, hero, hygiene strategie van YouTube. In de video’s hebben we interactiviteit verhoogd o.a. door het toevoegen van polls. Dit resulteerde in een toename van onze gemiddelde weergaveduur en eind 2017 tot meer dan 10.000 abonnees. Sinds 2018 is Mashup uit het NOS Lab, het blijft echter een kanaal in ontwikkeling.

Op MASHUP brengt onze redactie van NOS Kort, de Snaplines en Mashup het NIEUWS dat JIJ wil weten. 

channels4_banner (1)